PANDORAS CEO FRATRÆDER

News Details

PANDORAS CEO FRATRÆDER

August 9, 2018

PANDORA meddeler i dag, at Anders Colding Friis fratræder som selskabets CEO med virkning fra 31. august 2018. Bestyrelsen i PANDORA takker Anders Colding Friis for hans store indsats og engagement gennem de seneste 3½ år.

På kapitalmarkedsdagen 16. januar 2018 præsenterede PANDORA sin strategiske retning frem mod 2022. Bestyrelsen bakker fortsat fuldt ud op om denne strategi og er fuldt bevidst om betydningen af, at den gennemføres med succes. Til dette formål styrker Selskabet nu ledelsen samtidig med, at der er igangsat en søgning efter en ny CEO.

Jeremy Schwartz tiltræder hos PANDORA som COO med virkning fra 1. september 2018. Jeremy Schwartz er tidligere CEO i The Body Shop og har haft ledende stillinger i flere andre multinationale selskaber. PANDORAs CFO, Anders Boyer, og COO, Jeremy Schwartz, vil i fællesskab være ansvarlige for Selskabets ledelse og vil stå i spidsen for implementeringen af strategien med fuld opbakning fra bestyrelsen, indtil der udnævnes en ny CEO.

Bestyrelsesformand Peder Tuborgh udtaler: "Bestyrelsen anerkender den betydningsfulde rolle Anders Colding Friis har haft i Selskabets ledelse og i særdeleshed i forbindelse med udarbejdelsen og formuleringen af den rette nye strategi til sikring af PANDORAs fremtidige succes. Indtil vi har fået udnævnt en ny CEO, er det mig en stor glæde, at vi har Anders Boyer og Jeremy Schwartz ombord til at tage teten."

Som led i Selskabets bestræbelser på at styrke sit ledelsesteam har PANDORA til hensigt at styrke bestyrelsen med yderligere medlemmer med relevant erhvervserfaring inden for større globale forbruger- og/eller detailvirksomheder.

Bestyrelsen har engageret Spencer Stuart til at forestå søgningen efter en ny CEO samt nye bestyrelseskandidater.

OM PANDORA
PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker af høj kvalitet til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 100 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 7.700 forhandlere, herunder mere end 2.500 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan mere end 26.500 medarbejdere, hvoraf ca. 13.200 arbejder i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på Nasdaq Copenhagen. I 2017 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 22,8 mia. (ca. EUR 3,1 mia.).

For yderligere information kontakt venligst:

INVESTOR RELATIONS
Magnus Thorstholm Jensen